Friday, June 24, 2011

Keputusan di tangan anda.

Haiiii...


Dalam 20 hari jugak aku tak update blog.

Serius tak tau nak update ape laa. Jangan la cakap aku dah stop ber-blog ke apa. Ni idea tamau keluar dari otak dikala menjadi penganggur ni. Sebab hari2 dipenuhi dengan melagho.

Ye, saya tak dapat kerja lagi. Menunggu bulan jatuh ke riba, boleh?


Sekarang ni aku mengalami satu sindrom bernama betul-ke-keputusan-yang-aku-buat?. Pernah tak alami macam tu? There were few things happened to me. Kadang-kadang kita rasa yang kita buat ni adalah betul dan perlu diteruskan. Disebalik itu, suara jahat mengatakan jangan pilih pilihan tu sebab ianya salah. Bila dah semakin meningkat dewasa ni banyak benda kena fikir dan banyak benda kena pilih. Selalu minta dan berdoa pada Allah agar dipermudahkan segala urusan dan kita kena yakin yang setiap yang kita pilih itu pasti ada hikmahnya.

Sebab Allah tahu, ada perkara yang lebih baik untuk diri kita di kemudian hari.

Walaupun aku yakin satu ketika dahulu, 'benda' itu bukan untuk aku, tapi aku teruskan juga. Disebalik kesukaran yang aku hadapi, ada terselit keindahan. Alhamdulillah, syukur.


Kehidupan kita tetap ada naik ada turun. Kita je yang kena kawal.


Wah tak sangka aku berkata-kata macam tu. Huuu.


Sometimes, we need to be more serious on certain things.


Thanks all.




kata pendek: Ramadhan nak dekat dah. Ganti puasa sudah? Hee.





[++ So Good ++]

No comments:

Post a Comment